بسته های مسافرتی را با هدف گردشگری پایدار طراحی کنیم
دریافت نمونه سوالات استخدامی ادارات، سازمانها و ارگانها

شنبه 6 آذر 1400
ن : khashayars

بسته های مسافرتی را با هدف گردشگری پایدار طراحی کنیم

در زمانه ای زندگی می کنیم که گرم شدن کره زمین زندگی اهالی این سیاره را با مشکل مواجه کرده است. از طرفی دیگر، همه گیری کوید-19 اقتصادهای کوچک را با تهدیدی جدی مواجه ساخته است. با این همه، سفر نیازی حیاتی است که می تواند با تولید آلودگی برای زمین و اهالی آن مضر باشد. پس بیاموزیم با رویکرد گردشگری پایدار در برنامه ریزی های خود به التیام این زخم ها بپردازیم.

 

طراحان بسته های تور در قبال گردشگری پایدار مسئولیت دارند

 

طراحان تور و تورگردان ها با برنامه ریزی های خود می توانند نقش موثری بر روند تاثیرگذاری سفر بر محیط زیست، وضعیت آب و هوا، آلاینده ها، اقتصاد جوامع میزبان و معیشت پایدار گروه های آسیب پذیر در جوامع محلی داشته باشند. آنها باید ابتدا با آموزش دیدن، خود را مجهز به دانش روز کنند. سپس، بسته های تورهای خود را با رویکرد گردشگری مسئولانه طراحی نمایند.

 

وب سایت "دستی بر ایران" با تنظیم مرامنامه ای در این زمینه که منشور گردشگری مسئولانه نام دارد، در صدد تنظیم سندی راهنما برای اتفاق نظر و هماهنگی در این زمینه برآمده است. بر اساس این منشور، تنها مسافران نیستند که باید در سفر مسئولانه رفتار کنند، بلکه شرکت های خدمات رسان و مسئولین گردشگری نیز وظیفه هایی دارند.

 

شکی نیست که آموزش نقشی اساسی در این خصوص بازی می کند و مسئولین گردشگری می توانند با استفاده از امکانات و منابع گسترده شان، این مهم را به انجام برسانند. با این وجود، طراحان آگاه بسته های تور نیز می توانند با تنظیم تجربه های مسافرتی مشتریان شان، باعث تقلیل اثرات منفی سفر و کمک به معیشت افراد در جوامع میزبان گردند.  همراه با آگاهی، مسئولیت نیز می آید.

 

فعالان اینترنتی نیز در قبال گردشگری پایدار مسئولیت دارند

 

فرقی نمی کند که کسب و کار اینترنتی شما در چه زمینه ای باشد، خواه مرتبط با گردشگری، خواه بی ارتباط. از آنجا که همه ما درقبال محیط زیست و آب و هوایش مسئول هستیم، تک تک ما باید برای نجات کره زمین نقش خود را ایفا کنیم.

 

اگر شما مالک یک وب سایت، پیج یا کانالی در یکی از سایت های اجتماعی هستید و فالوور های خود را دارید، بدانید که سخن شما نیز می تواند تاثیرگذار باشد. اگر می خواهید بدانید چه باید گفت و چه مطالبی را باید به اطلاع دیگران رساند، یک راه بسیار ساده وجود دارد:

 

لوگو و لینک منشور گردشگری مسئولانه را منتشر کنید

 

شما می توانید با انتشار لوگوی منشور گردشگری مسئولانه، وظیفه اجتماعی و انسانی خود را ایفا کنید.

مفاد منشور گردشگری مسئولانه

در عین حال که این کار نشانگر مسئولیت پذیری شما در راستای توسعه و ترویج گردشگری پایدار می باشد، به پرستیژ کسب و کار شما نیز می افزاید. افراد بیشتری آگاه می شوند و نفع این اقدام عاید همگان می گردد.

 

شما می توانید در خصوص هر یک از مفاد گردشگری مسئولانه، مقاله ای مفصل در بلاگ این سایت بخوانید.

گامی استوار برای حمایت از گردشگری پایدار

سایت "دستی بر ایران" مکانی برای اطلاع رسانی در زمینه سفر و نیز گردشگری مسئولانه است. در عین حال، این سایت پلتفرمی برای تبلیغات آنلاین نیز هست. برای آن که از گردشگری مسئولانه حمایت کرده باشید و از مزایای آن نیز حداکثر استفاده را ببرید، می توانید اسپانسر گردشگری مسئولانه شوید!

 

بسته های اسپانسری گردشگری مسئولانه در "دستی بر ایران" برای دو گروه از کسب و کارها طراحی شده اند:

 

  1. آژانس های مسافرتی
  2. سایر کسب و کارها

 

اگر کسب و کار شما در گروه اول قرار می گیرد و دارای آژانس مسافرتی هستید، می توانید برای اولین بار تحت عنوان "بار اولی ها" با سفارش یک ماهه هر یک از بسته های اسپانسری، از تخفیف های 20 الی 30 درصدی تبلیغات در این سایت استفاده کنید و عنوان اسپانسر گردشگری مسئولانه را از آن خود سازید. پس از یک ماه، اگر رضایت داشتید، می توانید هر سه ماه یک مرتبه، بسته اسپانسری سه ماهه را سفارش دهید و اسپانسر باقی بمانید.

 

اگر آژانس مسافرتی نیستید، در زمره سایر کسب و کارها قرار می کیرید. برای شما نیز بسته هایی طراحی شده است که می توانید با عنوان "بار اولی ها" یک بسته یک ماهه سفارش دهید و با 20 تا 30 درصد تخفیف، از تبلیغات آنلاین موجود در سایت "دستی بر ایران" استفاده نمایید. اگر هدف شما گردشگری پایدار است، پاداش شما تخفیف های بی سابقه و خاص اسپانسرهاست.

 

برای نجات کره زمین و یاری به کسب و کارهای محلی امروز اقدام کنید

 

گردشگری پایدار تنها یک عبارت آکادمیک نیست. امروز دیگر به کمک همه نیاز هست. سران کشورهای کوچک و بزرگ دنیا در سال 2021 در گلاسکوی اسکاتلند گرد هم آمدند تا با برنامه هایی جدی و اساسی برای کاهش استفاده از سوخت های فسیلی برنامه ریزی کنند. نوجوانان و جوانان کشورهای مختلف اروپا نیز به خیابان ها آمدند و برای نجات کره زمین، این سران را تحت فشار گذاشتند تا اقدامات جدی تری انجام دهند.

 

از طرفی دیگر، بسیاری از کسب و کارها در دوره همه گیری کرونا از رونق افتادند یا به کلی نابود شدند. گردشگری و مهمانپذیری نیز یکی از این کسب و کارها بود که در سراسر دنیا متحمل زیان ها و خسارات های فراوانی شد. خانواده های بسیاری در مضیقه قرار گرفتند و محرومیت ها کشیدند.

 

اکنون زمان آن رسیده است که همه ما در هر جا که هستیم، به آگاه سازی دیگران بپردازیم و از گردشگری مسئولانه حمایت کنیم. تنها از این طریق است که می توانیم با مسافرت های خود تاثیر مثبتی بر زندگی مردم، محیط زیست و سیاره ای داشته باشیم که خانه همه ماست.

 

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: سایر مطالب، ،